dijous, 24 d’octubre del 2019

Premi Jaume II El Just 2019 Simat de la Valldigna

El dia 9 d'ctubre de 2019, l'Ajuntament de Simat de la Valldigna m'ha atorgat el Premi Juame II El Just, per la meua trajectòria literària i per ser simatera. He compartit l'honor amb una persona extraordinària, Juan Brines Solanes, pediatra i humanista.

Heus ací un extracte del meu discurs, que vaig  pronunciar amb tanta emoció, que no m'eixia la veu. Per primer cop en la meua vida, creiua que no acabaria de pronunciar unes paraules que havia assatjat en casa moltes vegades.

"Accepte aquesta distinció des de la humilitat, des de la certesa de ser una més d’aquest poble. Ni més important ni més gran que la resta de simateres i simaters. Però sí una persona afortunada... Certament vaig tindre la fortuna d’enamorar-me de la literatura de ben menuda, ací en Simat. Em vaig enamorar de les lletres i de la meua llengua...No solament m’agrada llegir, sinó crear i escriure històries. 
És per això que ara mateix estic ací, per la passió que li pose a l’escriptura, per la il·lusió que m’embarga cada volta que naix un dels meus llibres, la voluntat invertida perquè cada obra agrade al públic. PASSIÓ, IL·LUSIÓ, VOLUNTAT.
«Ací em pariren i ací estic», deia el poeta Vicent Andrés Estellés. Aquest premi m’emociona particularment per això, perquè me l’ha concedit l’ajuntament en representació del meu poble...
Sempre he tingut clar que un premi és un regal. I la vàlua d’un regal no es mesura en termes econòmics, sinó en sentimentals...
En fi, no vull cansar-vos amb més paraules, perquè com deia Hipòcrates:
«La vida és breu, l’art és llarg, l’oportunitat és fugaç»...
Us promet que aquest moment el portaré sempre en el cor i en la memòria. I amb molt d’orgull".



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Col·laboradors