dilluns, 24 de juliol del 2023

Bullirà la mar...

S'acosta agost, adéu juliol...

D'agost recorde sobretot les festes patronals del meu poble. A principis de mes ho cremàvem tot: quatre dies sense parar. I la resta del mes qui podia fugia a la muntanya o la platja. Jo no. Jo em quedava en el poble, on els carrers estaven buits. Per tant, la casa dels meus pares era el meu refugi contra la calor. Després venia la fira de Xàtiva i en poc de temps ja havíem tombat també agost. A final de mes, per les nits ja és dormia bé.

Ara tot ha canviat. Com jo i com l'oratge. Agost m'aclapara, la calitja m'esclafa... el cos demana quietud, ombra i aigua. 

Sempre han dit que en agost bull la mar i bull el most.

També recitava Ausiàs March que bullirà la mar com arròs al forn.

A bullir, doncs. Però amb bons llibres al costat. Felices lectures!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Col·laboradors